بیوگرافی کریستیانو رونالدو
نوشته شده توسط : محسن

بیوگرافی و عکس های اینستاگرام کریستیانو رونالدو

بیوگرافی و عکس های اینستاگرام کریستیانو رونالدو

بیوگرافی

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (به پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro) (زادهٔ ۵ فوریه ۱۹۸۵)، که عموماً با نام کریستیانو رونالدو شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل کشور پرتغال است..
کریستیانو رونالدو کم سن و سال در 5 فوریه سال 1985 یا همون 16 بهمن سال 1364 در خانواده ای فقیر در مدریا یکی از جزایر کشور پرتغال در نزدیکی شهر لیسبون به دنیا آمد. رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر او، کریستانو نامیده شد و خانواده‌اش، نام مستعار کریستیانینو را بر روی او گذاشتند.
پدرش ژوزه دینیس آویرو و مادرش ماریادولارس دو سانتوس به همراه یک برادر به نام هوگو و دو خواهرش به نام های الما و کاتیا خانواده شش نفری کریس رونالدو را تشکیل می دادند.کریس رونالدو در دهکده فونچال واقع در جزیره کوچک مادیرای کشور پرتغال بدنیا آمد.. نام دوم رونالدو را پدرش به خاطر علاقه ای که به رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا داشت انتخاب کرد البته نه بدلیل سیاسی بلکه ریگان هنرپیشه مورد علاقه وی بود.رونالدو از سه سالگی فوتبال را روی ماسه های کنار ساحل مادیرا آغاز کرد و پس از ورود به مدرسه در سن شش سالگی جدیتر به فوتبال پرداخت.اولین بازی رونالدو در سن هشت سالگی برای تیم آماتور آندورینیا اتفاق افتاد که پدرش هم در همان باشگاه تدارکاتچی بود. در سال ۱۹۹۵ که کریس ۱۰سال داشت، دو باشگاه خوب منطقه مادیرا یعنی ماریتیمو و ناسیونال علاقه مند به امضای قرارداد با او شدند؛ ماریتیمو که باشگاه بزرگتر منطقه است بخاطر از دست رفتن قرار ملاقات با “روی سانتوس” مربی آندورینیا، شانس بدست آوردن رونالدو را به همسایه خود یعنی ناسیونال داد و کریس به آنها پیوست.پس از یکسال بازی در ناسیونال و بردن عنوان قهرمانی رده نونهالان، فقط با سه روز تمرین به اسپورتینگ لیسبون می پیوندد. کریس رفتن به این باشگاه را مدیون زحمات و پشتیبانی مادرش می داند.

کریستیانو رونالدو

رونالدو





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: